Στη Βουλή κατατέθηκε εχθές Τρίτη το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών το οποίο «ξεμπλοκάρει» την επόμενη δόση που θα πάρει η Ελλάδα. Μπορεί πράγματι οι δανειστές μας να ξεκλειδώσουν το 1 δισ. ευρώ όμως η χώρα θα βυθιστεί ακόμα περισσότερο στη φτώχεια μια και το νομοσχέδιο προβλέπει:
- την απενεργοποίηση του ΑΦΜ εάν υφίστανται αντικειμενικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι ο φορολογούμενος έχει παύσει να ασκεί οικονομική δραστηριότητα ή ότι διαπράττει φοροδιαφυγή ή άλλο αδίκημα και την κατάργηση της εκκαθαριστικής δήλωσης στο τέλος του έτους για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που υπάγονται στον ΦΠΑ. Παράλληλα, προβλέπει την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με τη σύσταση 400 οργανικών θέσεων προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της και να λειτουργήσει ομαλά η Φορολογική Διοίκηση.
- την ένταξη στο ΕΤΕΑ όλων των επικουρικών ταμείων – Ν.Π.Δ.Δ, συμπεριλαμβανομένου και του επικουρικού των ενστόλων, καθώς και την κατάργηση, από την 1/1/2015, σειράς κοινωνικών πόρων (φόρων υπέρ τρίτων) που δεν είχαν συμπεριληφθεί στη λίστα που ήδη έχει ψηφίσει η Βουλή, όπως επίσης και τον καθορισμό της διαδικασίας οριοθέτησης του αιγιαλού.
- Όσον αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, προβλέπεται επιχορήγηση φορέων του κλάδου υγείας (νοσηλευτικά ιδρύματα, νομικά πρόσωπα) και πρόνοιας (οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης- ΟΚΑ) αλλά και λοιπών φορέων της γενικής κυβέρνησης που δεν επιχορηγούνται σήμερα από τον κρατικό προϋπολογισμό, με σκοπό να λάβουν επιχορηγήσεις για την άμεση αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους σε ιδιώτες που δημιουργήθηκαν τα έτη 2012 και 2013.
- Προβλέπει τον εκσυγχρονισμό του συστήματος δημοσίων συμβάσεων ενσωματώνοντας το σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο απλοποιώντας και επιταχύνοντας τις διαδικασίες με όρους διαφάνειας και τη μείωση των διοικητικών βαρών σε 11 τομείς της οικονομίας με αποτέλεσμα την ελάφρυνση των πολιτών και την ενίσχυση των κλάδων.
- Στις διατάξεις προβλέπεται η συγκρότηση Κεντρικής Επιτροπής Ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης των υπόχρεων προσώπων (βουλευτών, υπουργών κ.ά.), η οποία αποτελείται πλέον από δύο αντιπροέδρους της Βουλής, δύο ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς και έναν υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, πρόσωπα δηλαδή εγνωσμένου κύρους και ανεξαρτησίας. Επίσης, θεσπίζεται η υποβολή δήλωσης οικονομικών συμφερόντων και η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ώστε να καταστεί αποτελεσματικός ο έλεγχος.
- Στο Μέρος Α' περιλαμβάνονται διατάξεις του υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τον εξορθολογισμό λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης και τη μείωση του διοικητικού κόστους για τον φορολογούμενο, οργανωτικά θέματα του υπουργείου, ρυθμίσεις για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων φορέων του δημοσίου τομέα, διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που διέπει την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όπως και θέματα που άπτονται ειδικότερες λειτουργίες της καθώς και διατάξεις για την χάραξη του αιγιαλού και άλλες διατάξεις για την προστασία της δημόσιας περιουσίας.
- Στο Μέρος Β' περιλαμβάνονται διατάξεις του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το σύστημα δημοσίων συμβάσεων.
- Στο Μέρος Γ΄ του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης , με τις οποίες μειώνονται τα διοικητικά βάρη σε 13 επιλεγμένους τομείς της οικονομίας.
- Στο Μέρος Δ' περιλαμβάνονται διατάξεις αρμοδιότητος των υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη με τις οποίες μεταφέρεται στο υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και υπάγεται στην εποπτεία και αρμοδιότητά του το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα ασφαλείας «Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.» καθώς από την 1.1.2015, οι τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. εντάσσονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.).
- Στο Μέρος Ε' περιλαμβάνεται διάταξη για τα ανταποδοτικά τέλη του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
- Στο Μέρος ΣΤ' του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τις οποίες αντικαθίστανται ορισμένες διατάξεις του ισχύοντος νόμου 3213/2003 που αφορά στην υποβολή και τον έλεγχο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης δημοσίων λειτουργών και προσώπων με δημόσιο ενδιαφέρον.
Στις διατάξεις του περιλαμβάνονται επίσης:
• Ενταξη στη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και της Κεντρικής Διοίκησης ή του Δημοσίου ή του κράτους, συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Βουλής. Οι παροχές των φορέων αυτών θα προσαρμόζονται στο ύψος των εσόδων ώστε να μην υπάρχουν ελλείμματα.
• Κατάργηση και άλλων φόρων υπέρ τρίτων πέραν αυτών που ήδη καταργήθηκαν με τον προηγούμενο νόμο. Πρόκειται για τους φόρους που χρηματοδοτούσαν τα επικουρικά ταμεία δημοσίων υπαλλήλων (τέως ΤΕΑΔΥ) και ΕΤΑΑ-Τομέας Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών.
Οι αλλαγές αυτές που αφορούν τα επικουρικά ταμεία, τα ταμεία εφάπαξ και τους πόρους χρηματοδότησή τους, αποτελούν τις πέντε διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας.
Οι αλλαγές αυτές που αφορούν τα επικουρικά ταμεία, τα ταμεία εφάπαξ και τους πόρους χρηματοδότησή τους, αποτελούν τις πέντε διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας.
Σύμφωνα με αυτές:
1. Από την 1.1.2005 οι τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης προσωπικού σωμάτων ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ) και το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (TEAΠΙΕΝ) εντάσσονται υποχρεωτικά στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) και διέπονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας του και τη γενικότερη νομοθεσία, όπως κάθε φορά ισχύουν. Αυτό σημαίνει ότι και τα ταμεία αυτά θα ακολουθούν πλέον τη «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος», προσαρμόζοντας αναλόγως τις παροχές τους.
2. Ανάλογη εξέλιξη επιφυλάσσεται και για τα μετοχικά ταμεία Πολιτικών υπαλλήλων και ένστολων. Συγκεκριμένα στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα εξής: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται μέχρι 31.12.2014, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, καθορίζονται οι τεχνικές παράμετροι από τις οποίες θα προκύπτει συντελεστής βιωσιμότητας ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ετήσιων ελλειμμάτων λαμβάνοντας υπόψη και τις υποχρεώσεις που δημιουργούνται σε κάθε οικονομικό έτος, για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), τους ειδικούς Κλάδους και Λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ) και ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή τους. Το αρμόδιο Διοικητικό Συμβούλιο εφαρμόζει την προσαρμογή των παροχών που απαιτούνται για να διασφαλιστεί ετησίως μηδενικό έλλειμμα στα ταμεία. Η μη εφαρμογή της προσαρμογής για το επόμενο οικονομικό έτος, συνεπάγεται την παύση του Διοικητικού Συμβουλίου».
3. Από 1.1.2015 σε όλους τους φορείς του δημοσίου - συμπεριλαμβανομένης του ταμείου της Βουλής - που χορηγούν εφάπαξ παροχές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν τον νέο τρόπο υπολογισμού της παροχής. Εναλλακτικά το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα σε όσους κλάδους το επιθυμούν, να μετατρέψουν τα ταμεία τους σε ΝΠΙΔ - μέχρι τις 31.12.2014 - μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των κλάδων ασφαλισμένων και μετά από εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης. Στην περίπτωση αυτή θα εφαρμόζουν τη δική τους πολιτική παροχών.
4. Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται η από 1.1.2015 κατάργηση κοινωνικών πόρων υπέρ φορέων - τομέων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας και συγκεκριμένα υπέρ του ΕΤΕΑ (τ.ΤΕΑΔΥ) και του ΕΤΑΑ-Τομέας Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών.
ΑΝ σας άρεσε αυτό το άρθρο κάντε κλίκ...ΕΔΩ.. για να είστε οι πιο ενημερωμένοι αναγνώστες του διαδικτύου!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου