ΠΕΤΑΕΙ ΕΚΤΟΣ ΣΕΓΚΕΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ!
Μόνο η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορούσε να προβλέψει το πρόβλημα στα σύνορα με την ΠΓΔΜ, λόγω της συσώρευσης προσφύγων και οικονομικών μεταναστών και για μία ακόμη φορά αιφνιδιάστηκε από τις εξελίξεις.
Στην Ειδομένη έχουν παγιδευτεί περί τους 3000 πρόσφυγες, οι οποίοι αφενός έχουν αποκλείσει την σιδηροδρομική γραμμή δημιουργώντας πρόβλημα στην διακίνηση των εμπορευμάτων, αφετέρου εξαντλούν τις ανοχές και τις αντοχές της τοπικής κοινωνίας καθώς συντηρούνται από αυτή, ενίοτε και εις βάρος της. Τα Σκόπια αφού ύψωσαν φράκτη και περιόρισαν την ροή, κατηγορούν την χώρα μας ότι δεν συνεργάζεται λόγω του θέματος της ονομασίας και εντείνουν τους ελέγχους.
Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει να χάνει την υπομονή της με την Ελλάδα και με την διαχειριστική ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και σύμφωνα με πληροφορίες από δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προειδοποιούν την χώρα με αποβολή από την συνθήκη Σένγκεν.
Με έξοδο από τη Σένγκεν προειδοποιούν οι Βρυξέλλες
Εν τω μεταξύ επανέρχονται τα δημοσιεύμετα του διεθνούς τύπου με τίτλους όπως «η Ελλάδα είναι η Αχίλλειος Πτέρνα του χώρου Σένγκεν» στα οποία υποστηρίζεται ότι Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό τελεσίγραφο για τη διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης.
Στα δημοσιεύματα που επικαλούνται κοινοτικές πηγές, αναφέρεται ότι η ΕΕ προειδοποίησε την Αθήνα πως θα βρεθεί αντιμέτωπη με αναστολή της Συνθήκης του Σέγκεν εάν δεν επανεξετάσει τον τρόπο διαχείρισης του μεταναστευτικού μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου που θα πραγματοποιηθεί η Σύνοδος Κορυφής.
Μόνο η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορούσε να προβλέψει το πρόβλημα στα σύνορα με την ΠΓΔΜ, λόγω της συσώρευσης προσφύγων και οικονομικών μεταναστών και για μία ακόμη φορά αιφνιδιάστηκε από τις εξελίξεις.
Στην Ειδομένη έχουν παγιδευτεί περί τους 3000 πρόσφυγες, οι οποίοι αφενός έχουν αποκλείσει την σιδηροδρομική γραμμή δημιουργώντας πρόβλημα στην διακίνηση των εμπορευμάτων, αφετέρου εξαντλούν τις ανοχές και τις αντοχές της τοπικής κοινωνίας καθώς συντηρούνται από αυτή, ενίοτε και εις βάρος της. Τα Σκόπια αφού ύψωσαν φράκτη και περιόρισαν την ροή, κατηγορούν την χώρα μας ότι δεν συνεργάζεται λόγω του θέματος της ονομασίας και εντείνουν τους ελέγχους.
Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει να χάνει την υπομονή της με την Ελλάδα και με την διαχειριστική ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και σύμφωνα με πληροφορίες από δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προειδοποιούν την χώρα με αποβολή από την συνθήκη Σένγκεν.
Με έξοδο από τη Σένγκεν προειδοποιούν οι Βρυξέλλες
Εν τω μεταξύ επανέρχονται τα δημοσιεύμετα του διεθνούς τύπου με τίτλους όπως «η Ελλάδα είναι η Αχίλλειος Πτέρνα του χώρου Σένγκεν» στα οποία υποστηρίζεται ότι Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με ευρωπαϊκό τελεσίγραφο για τη διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης.
Στα δημοσιεύματα που επικαλούνται κοινοτικές πηγές, αναφέρεται ότι η ΕΕ προειδοποίησε την Αθήνα πως θα βρεθεί αντιμέτωπη με αναστολή της Συνθήκης του Σέγκεν εάν δεν επανεξετάσει τον τρόπο διαχείρισης του μεταναστευτικού μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου που θα πραγματοποιηθεί η Σύνοδος Κορυφής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα, οι ευρωπαίοι υπουργοί Εσωτερικών, στη συνάντησή τους την προσεχή Παρασκευή, θα ξεκαθαρίσουν στην Αθήνα ότι θα ληφθούν δραστικά μέτρα σε περίπτωση που εκείνη δεν αναλάβει δράση. Η προειδοποίηση πως σε αυτά τα δραστικά μέτρα μπορεί να περιλαμβάνεται και η αναστολή της Συνθήκης του Σέγκεν έχει διατυπωθεί κατ’επανάληψη προς τις ελληνικές τις τελευταίες ημέρες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Κομισιόν αναμενεται να προτείνει εντός του μήνα μια κοινή συνοριακή δύναμη να αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων, ενώ ευρωπαίοι αξιωματούχοι εμφανίζονται ενοχλημένοι από την άρνηση της Αθήνας να ζητήσει ειδική αποστολή της Frontex καθώς επίσης και να επανεξετάσει το σύστημα της για την καταγραφή των προσφύγων.
Αστυνομική επιχείρηση για μεταφορά των μεταναστών στην Αθήνα
Καθώς το πρόβλημα στην Ειδομένη διογκώνεται ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Μουζάλας -ο οποίος κατά γενική ομολογία και των Ευρωπαίων δεν έχει επιδείξει καλύτερα αποτελέσματα από την προκάτοχό του Τασία Χριστοδουλοπούλου- προανήγγειλε με δηλώσεις του την Τρίτη ότι οι μετανάστες που είναι παγιδευμένοι στην Ειδομένη θα επιστρέψουν στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Κομισιόν αναμενεται να προτείνει εντός του μήνα μια κοινή συνοριακή δύναμη να αναλάβει τη φύλαξη των συνόρων, ενώ ευρωπαίοι αξιωματούχοι εμφανίζονται ενοχλημένοι από την άρνηση της Αθήνας να ζητήσει ειδική αποστολή της Frontex καθώς επίσης και να επανεξετάσει το σύστημα της για την καταγραφή των προσφύγων.
Αστυνομική επιχείρηση για μεταφορά των μεταναστών στην Αθήνα
Καθώς το πρόβλημα στην Ειδομένη διογκώνεται ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Μουζάλας -ο οποίος κατά γενική ομολογία και των Ευρωπαίων δεν έχει επιδείξει καλύτερα αποτελέσματα από την προκάτοχό του Τασία Χριστοδουλοπούλου- προανήγγειλε με δηλώσεις του την Τρίτη ότι οι μετανάστες που είναι παγιδευμένοι στην Ειδομένη θα επιστρέψουν στην Αθήνα.
Βεβαίως η κυβέρνηση, η οποία θέλει να διατηρείται χαμηλά στην επικαιρότητα το θέμα, δεν απαντά με ποιό τρόπο θα αναγκάσει τους πρόσφυγες να επιστρέψουν και αν θα καταφύγει στην χρήση αστυνομικής βίας προκειμένου να απελευθερώσει την σιδηροδρομική γραμμή. Οι αρχές των Σκοπίων έβαλαν φραγμό και επιτρέπουν την διέλευση μόνο των προσφύγων και όχι των οικονομικών μεταναστών.
Οι πληροφορίες από την Ειδομένη αναφέρουν ότι εκεί έχουν συγκεντρωθεί άνθρωποι από το Ιράν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, το Σουδάν, ακόμη και από το Μαρόκο. Αυτό δείχνει ότι η πολιτική των ανοικτών συνόρων της ελληνικής κυβέρνησης, άνοιξε τον δρόμο των δουλεμπόρων που διακινούν πλέον μετανάστες ακόμη και από το Μαρόκο.
Μπορεί ο κ. Μουζάλας να λέει ότι «αυτό που γίνεται στην Ειδομένη, η κατηγοριοποίηση του πρόσφυγα με βάση την εθνικότητα, είναι παράνομο» ωστόσο δεν πείθει ούτε την ΠΓΔΜ αλλά ούτε και τους ευρωπαίους που δυσανασχετούν με την στάση και την ανεπάρκεια της ελληνικής κυβέρνησης. Το χειρότερο για την χώρα μας είναι ότι οι χώρες του βαλκανικού διαδρόμου, με πρώτη βέβαια την ΠΓΔΜ σκοπεύουν να ελέγχονται και οι πολεμικοί πρόσφυγες ώστε να αποκλειστεί η διέλευση των μεταναστών που έχουν πλαστά έγγραφα. Κάτι τέτοιο θα αυξήσει την συσώρευση ανθρώπων.
το πλαίσιο αυτό η Αθήνα πιέζεται να δεχθεί την ανάπτυξη δύναμης Frontex στα σύνορα με τα Σκόπια που θα διενεργεί τους ελέγχους. Όλα αυτά βέβαια κατατείνουν σε εκείνο που όσοι παρακολουθούν το πρόβλημα έχουν προβλέψει, να μετατραπεί η Ελλάδα σε αποθήκη μεταναστών. Το ότι θα επιστρέψουν στην Αθήνα από την Ειδομένη οι μετανάστες δεν λύνει το πρόβλημα αφού προβλέπεται ότι καινούργιοι θα φθάσουν που θα αναζητούν διέξοδο στην Κεντρική Ευρώπη. Η τοπική κοινωνία ήδη είναι στα όριά της ενώ αρνείται να δεχθεί την εγκατάσταση hot spot.
Ζημιές στο εμπόριο από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής
Στις δηλώσεις του την Τρίτη ο κ. Μουζάλας επισήμανε ότι «δεν μπορεί να είναι κλεισμένη εννέα μέρες η σιδηροδρομική γραμμή και το εμπόριο».
Η κατάληψη των μεταναστών από τις 18 Νοεμβρίου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
Συνολικά επηρεάζονται περίπου 1.800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Μέχρι στιγμής η ζημιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγγίζει το 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αμφισβητείται η αξιοπιστία της εταιρίας, καθώς δεν μπορεί να εκτελέσει τα δρομολόγια.
Μεγάλες ξένες εταιρίες όπως η Hewlett Packard, που συνεργάζονται με τις μεταφορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή, απειλούν να διακόψουν τη συνεργασία τους με την Ελλάδα. Δυσαρέσκεια εκφράζουν και ελληνικές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα τους. Ανάμεσα στα προϊόντα που παραμένουν στα βαγόνια είναι καύσιμα, πρώτες ύλες και ηλεκτρονικός εξοπλισμός
Ζημιές στο εμπόριο από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής
Στις δηλώσεις του την Τρίτη ο κ. Μουζάλας επισήμανε ότι «δεν μπορεί να είναι κλεισμένη εννέα μέρες η σιδηροδρομική γραμμή και το εμπόριο».
Η κατάληψη των μεταναστών από τις 18 Νοεμβρίου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
Συνολικά επηρεάζονται περίπου 1.800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Μέχρι στιγμής η ζημιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγγίζει το 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αμφισβητείται η αξιοπιστία της εταιρίας, καθώς δεν μπορεί να εκτελέσει τα δρομολόγια.
Μεγάλες ξένες εταιρίες όπως η Hewlett Packard, που συνεργάζονται με τις μεταφορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή, απειλούν να διακόψουν τη συνεργασία τους με την Ελλάδα. Δυσαρέσκεια εκφράζουν και ελληνικές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα τους. Ανάμεσα στα προϊόντα που παραμένουν στα βαγόνια είναι καύσιμα, πρώτες ύλες και ηλεκτρονικός εξοπλισμός
ΑΝ σας άρεσε αυτό το άρθρο κάντε κλίκ..ΕΔΩ... για να είστε οι πιο ενημερωμένοι αναγνώστες του διαδικτύου
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου