Αφαιρέθηκαν τα διακριτικά των ελληνικών υποβρυχίων
Του Βασίλη Καπούλα
Σε μια πολύ σημαντική εξέλιξη που δείχνει ίσως και προετοιμασίες σύγκρουσης με την Τουρκία, αφαιρέθηκαν τα διακριτικά των ελληνικών υποβρυχίων. Όπως θα δείτε και στις αποκλειστικές φωτογραφίες από αριστερά προς δεξιά είναι τα υποβρύχια Type 214, Type 209 AIP, Type 209/1200, Type 209/1200 και Type 209/1100. Φυσικά η αφαίρεση έγινε για λόγους απόκρυψης με την τουρκική προκλητικότητα να έχει κλιμακωθεί.
Σε μια πολύ σημαντική εξέλιξη, ξανά σε υπηρεσία βρίσκεται η ΤΠΚ Ρ22 Μυκόνιος μετά το σχεδόν καταστροφικό ατύχημα του 2010 όταν κατά την διάρκεια εργασιών είχε πιάσει φωτιά που κατέστρεψε μεγάλο μέρος του σκάφους.
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας επανέφεραν πλήρως την πυραυλάκατο κλάσης ΛΑΣΚΟΣ και μια από τις 4 εκσυγχρονισμένες τύπου Combattante IIIA που πλέον φέρουν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που αποτελούνται από σύστημα αερόφυλλων/θερμοβολίδων ALEX με δύο μονάδες Mk137, CMS τύπου ΤACTICOS με 4 κονσόλες MOC Mk3, ραντάρ επιτήρησης 2D Variant, ραντάρ ελέγχου βολής LIROD Mk2, ηλεκτροπτικό σύστημα MIRADOR, ραντάρ SCOUT Mk2 και ναυτιλίας BridgeMaster E, σύστημα επικοινωνίας προηγμένης τεχνολογίας WISPR-Net ενώ πλέον φέρουν πυραύλους Harpoon στην θέση των MM38 EXOCET με κονσόλα χειρισμού που παραλήφθηκε από τα αποθέματα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Άλλες αλλαγές στον οπλισμό δεν έχουν γίνει διατηρώντας τον αρχικό με τα δύο πυροβόλα των 76mm, τους δύο διπλούς πυργίσκους των 30mm και τους δύο τορπιλοσωλήνες.
Η ομαλοποίηση των παραδόσεων των υπερσύγχρονων υποβρυχίων Type-214 έχει φέρει ισχυρές εξελίξεις στον υποβρυχιακό στόλο του ΠΝ καθώς πλέον εφοδιάζεται με μονάδες που μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε νέα απειλή σε συνδυασμό με τα παλαιότερα αλλά εκσυγχρονισμένα και μη υποβρύχια που υπόκεινται συνεχώς σε αλλαγές βελτίωσης αξιοπιστίας.
Το επόμενο μεγάλο βήμα για το ΠΝ θα είναι η προμήθεια τορπιλών νέας γενιάς που θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τους σύγχρονους αισθητήρες.
Αυτή την στιγμή το ΠΝ έχει στις τάξεις του 3 παλιότερα αλλά εκσυγχρονισμένα υποβρύχια τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ κλάσης 209/1100 από τα αρχικά 4 καθώς έχει αποσυρθεί το ίδιο το υποβρύχιο Γλαύκος (σε υπηρεσία τα ΠΡΩΤΕΥΣ, ΝΗΡΕΥΣ, ΤΡΙΤΩΝ).
Τα υποβρύχια με αυτονομία 50 ημερών και πλήρωμα 35 ατόμων είναι εκτοπίσματος 1278 τόνων σε κατάδυση, μήκους 54μ. πλάτους 6,25μ, με μέγιστη ταχύτητα 12κόμβων σε επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον και μετά την αντικατάσταση όλων των συστημάτων και αισθητήρων (τοποθέτηση Radar Thomson, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας, GPS, συσκευές ναυτιλίας καθώς και δύο περισκόπια) την δεκαετία του ’90 κάτω από το πρόγραμμα NEPTUNE I μπορούν να εκτελέσουν βολές εκτός των τορπιλών από τους 8 τορπιλοσωλήνες και πυραύλων Sub-Harpoon μέσω του κέντρου διεύθυνσης βολής «KANARIS».
Επίσης έχει γίνε πλήρης ανακατασκευή ουσιαστικά με εγκατάσταση νέων κινητήρων, συστημάτων επικοινωνιών και sonar που είναι ενεργητικής και παθητικής έρευνας και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλών συχνοτήτων.
Ο δεύτερος τύπος υποβρυχίων είναι τα 3 πλέον υποβρύχια κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ type-209/1200(ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ΑΜΦΙΤΡΗΤΗ, ΠΟΝΤΟΣ), τα οποία έχουν επίσης πλήρωμα 35 ατόμων και αυτονομία 50 ημερών, είναι εκτοπίσματος 1285 τόνων σε κατάδυση, μήκους 55,87μ, πλάτους 6,26μ. και επίσης μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβων στην επιφάνεια και 22 κόμβους σε κατάδυση.
Τα υποβρύχια της κλάσης παραμένουν με τον αρχικό τους εξοπλισμό σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες με μερικές μόνο προσθήκες όπως η ενσωμάτωση συστήματος GPS στο σύστημα ναυτιλίας και διατηρώντας το σύστημα διεύθυνσης βολής «SINBANDS για χρήση τα ων όπλων από τους 8 τοπιλοσωλήνες.
Στις τάξεις του ΠΝ βρίσκεται πλέον και ένα εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο κλάσης ΩΚΕΑΝΟΣ type-209/1200 το πρώτο του προγράμματος NEPTUNE II στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με ολική αντικατάσταση συστημάτων αισθητήρων αλλά και κοπή τμήματος του υποβρυχίου για την επιμήκυνση και την αντικατάσταση του συστήματος αναερόβιας πρόωσης AIP τύπου κυψελών ίδιο με αυτό των type-214 που επιτρέπει την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων.
Το σύστημα απαλλάσσει το Υ/Β από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά το σκάφος ευάλωτο σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.
Το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο πλέον έχει εκτόπισμα 1615τόνων, μήκος 62,3μ, πλάτος 6,26μ. ταχύτητα 11,5κόμβων στην επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον φέρει νέας γενιάς ηλεκτρονικά με κεντρικότερο το ISUS σε συνδυασμό με νέο πακέτο αισθητήρων με RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC πολλαπλών απεικονίσεων δυνατότητα βολής Sub-Harpoon με τα δεδομένα να λαμβάνονται και από sonar νέας γενιάς παθητικό μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων. Το πλήρωμα είναι 37 ατόμων και η αυτονομία είναι στις 50 ημέρες.
Τέλος τα πλέον σύγχρονα υποβρύχια του ΠΝ είναι τα κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ή type-214HN(S-120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, S-121 ΠΙΠΙΝΟΣ , S-122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ, S-123 Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ) σχεδίασης HDW κατασκευής των 3 εξ αυτών στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Τα υποβρύχια μήκους 65,3μ., πλάτους6,3μ. εκτοπίσματος 1858τόνων με ταχύτητες 10,5κόμβων/21κόμβων σε επιφάνεια/κατάδυση φέρουν το νέο σύστημα AIP τύπου ενργών κυψελών μαζί με ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW που επιτρέπει έτσι την συνεχόμενη κατάδυση για 13 ημέρες με χαμηλή βέβαια ταχύτητα.
Φέρει σύστημα διεύθυνσης βολής ISUS της ATLAS ELEKTRONIK, με εναλλάξιμες κονσόλες πολλαπλών λειτουργειών νέα γενιάς συστήματα ναυτιλίας RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC με πολλαπλές δυνατότητες απεικόνισης και συνδυασμό παθητικού SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR. Και εδώ το πλήρωμα είναι στα 37 άτομα με την αυτονομία να ανέρχεται στις 50 ημέρες (περιορισμός τροφίμων).
Έτσι ο υποβρυχιακός μας στόλος είναι σε άριστο επίπεδο υλικού με την όπως αναφέραμε προβληματική κατάσταση της μη απόκτησης νέων τορπιλών που θα εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων περιοριζόμενοι στις παλαιότερες SUT Mod 0 και SST-4.
Επιπλέον, στα πλαίσια καλύτερης διαχείρισης του υλικού και των όπλων αλλά και για λόγους αντικατάστασης-βελτίωσης των ικανοτήτων κρούσης οι ΤΠΚ του ΠΝ έχουν ξεκινήσει να αντικαθιστούν ντα παλιότερα πυραυλικά συστήματα με νεώτερης κατασκευής και υψηλότερων δυνατοτήτων.
Έτσι οι παλιοί MM38 εμβέλειας 42 χιλιομέτρων και Penguin εμβέλειας 34χιλομέτρων των ΤΠΚ Combattante IIIA και IIIB αντίστοιχα έχουν ξεκινήσει να αντικαθίστανται από πυραύλους επιφανείας-επιφανείας Harpoon εμβέλειας 120χιλιομέτρων ενώ σε τρεις εκσυγχρονισμένες τύπου-IIIA (εκτός της Μυκόνιος που πρόσφατα δόθηκε ξανά στις τάξεις του ναυτικού μετά το ατύχημα του 2010 και πλέον φέρει Harpoon) με τους MM40B2 εμβέλειας 70 χιλιομέτρων υψηλών όμως δυνατοτήτων εκτέλεσης ελιγμών των αρχικών τριών ΤΠΚ κλάσης Super Vita που θα λάβουν τους EXOCET BlοckIII με εμβέλεια 180χιλιομέτρων.
Δείτε εδώ και από κοντά την διαμόρφωση των πυραυλακάτων του τύπου και πιο συγκεκριμένα της Ρ21 ΜΠΛΕΣΣΑΣ που φέρει τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά τους παλιότερους πυραύλους MM38. Εδώ η αντικατάσταση των πυραύλων θα γίνει με του MM40 BlckIII των αρχικών Super Vita.
Για τις φωτογραφίες ευχαριστούμε το navalanalyses.blogspot.gr.
ΠΗΓΗ
ΑΝ σας άρεσε αυτό το άρθρο κάντε κλίκ..ΕΔΩ... για να είστε οι πιο ενημερωμένοι αναγνώστες του διαδικτύου
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου